Πόσο ελεύθερες είναι ;


Πόσο ελεύθερη είναι η πρόσβαση στις ελληνικές παραλίες; Την απάντηση στο ερώτημα δίνει η Ένωση Καταναλωτών «Η Ποιότητα της Ζωής (Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ) )», που αναφέρει αναλυτικά τους  κανόνες που θα  πρέπει να τηρούνται και τι δύναται να γνωρίζουν όλοι,  όταν επισκέπτονται τις παραλίες:
Όλες οι παραλίες είναι κοινόχρηστου χαρακτήρα και επιτρέπεται η ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών. Στις οργανωμένες παραλίες, θα πρέπει να προβλέπεται ελεύθερος χώρος και για τους υπόλοιπους λουόμενους.
Η χρέωση για τη χρήση  της ομπρέλας και  της ξαπλώστρας θα πρέπει να είναι αναρτημένη σε τιμοκατάλογο σε εμφανές σημείο. Θα πρέπει, δε, να εκδίδεται απόδειξη παροχής υπηρεσιών.
Όσες παραλίες έχουν αντίτιμο εισόδου, είναι υποχρεωμένες να έχουν ικανό αριθμό ναυαγοσωστών, κατά τους μήνες Ιούνιο – Αύγουστο και  κατά ώρες 10.30 το πρωί – 5.30 το απόγευμα.
Στις οργανωμένες εγκαταστάσεις θα  πρέπει να υπάρχει επισήμανση με ευδιάκριτους πλωτούς σημαντήρες των ορίων, που μπορούν να φτάνουν οι λουόμενοι.
Στις παραλίες με εγκαταστάσεις θαλάσσιων μέσων αναψυχής, είναι υποχρεωτικό να υπάρχει διάδρομος μέσα στη θάλασσα, πλάτους 7 έως και 15 μέτρων, καθώς  και μήκους σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής.
Απαγορεύονται τα θαλάσσια μέσα αναψυχής (σκι, αλεξίπτωτο, έλκηθρο, κλπ.) και τα θαλάσσια μοτοποδήλατα (jet ski, surf jet, sea beetle, sea bike) σε απόσταση μικρότερη των 100 μέτρων από τους σημαντήρες.
Η κυκλοφορία των θαλάσσιων μέσων αναψυχής  απαγορεύεται τους μήνες Ιούνιο με Σεπτέμβριο μεταξύ των ωρών  2 το μεσημέρι  και  5 το απόγευμα.

Τα wind surf θα πρέπει να κινούνται έξω από τους σημαντήρες ή 200 μέτρα  εκ  του  συνηθισμένου σημείου  των κολυμβητών.
Για το κόστος  των οργανωμένων παραλιών της Αττικής αναφέρουν οι υπεύθυνοι της Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. τα εξής:
«Σήμερα μια τετραμελής οικογένεια  θα πρέπει να διαθέσει ένα υπέρογκο ποσό για την είσοδο της,  σε μια οργανωμένη παραλία,  καθώς και για να πάρει ένα καφέ ή αναψυκτικό, νερό, καθώς  και τοστ.
Ως εκ τούτου θεωρούμε επιβεβλημένο στις οργανωμένες παραλίες να ισχύσουν οι τιμές  των βασικών ειδών (νερό, καφές, τοστ – σάντουιτς) που προβλέπονται στα κυλικεία των πλοίων, αεροδρομίων, αρχαιολογικών χώρων κ.λ.π.,  ώστε ο καταναλωτής με μικρό κόστος να προμηθεύεται τα είδη πρώτης ανάγκης».
Για πληροφορίες – καταγγελίες μπορούν οι καταναλωτές να απευθύνονται:
Στην Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ www.ekpizo.gr  στο τηλέφωνο με αριθμό κλήσης 210-33.04.444 και στο  e-mail: info@ekpizo.gr.
Στη  Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή στο τηλέφωνο με αριθμό κλήσης 1520 και στο  e-mail: 1520@efpolis.gr ή στο fax: 210-38.43.549.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου